Tuesday, May 3

Osama Bin Laden Mati Hidup Semula

Segala yang di tulis adalah hasil pendapat, rujukan, bacaan dan pengetahuan penulis semata-mata. Tidak ada sebarang hasutan atau untuk mempengaruhi mana-mana pihak. Bacaan sehingga habis dan membuat analisa sendiri adalah di nasihatkan.  Sebarang komen dan pendapat amatlah di galakkan untuk di kongsi bersama. Terima Kasih.


"Tonight, I can report to the American people and to the world that the United States has conducted an operation that killed Osama bin Laden, the leader of al-Qaeda, and a terrorist who's responsible for the murder of thousands of innocent men, women, and children," he began.

"A small team of Americans carried out the operation with extraordinary courage and capability," Obama said. "No Americans were harmed. They took care to avoid civilian casualties. After a firefight, they killed Osama bin Laden and took custody of his body."

"Americans understand the costs of war," Obama said. "Yet as a country, we will never tolerate our security being threatened, nor stand idly by when our people have been killed. We will be relentless in defense of our citizens and our friends and allies. We will be true to the values that make us who we are. And on nights like this one, we can say to those families who have lost loved ones to al-Qaeda's terror: justice has been done." Sumber rawstory


Osama Bin Laden Mati

Presiden Amerika, Barack Obama memberi statement ringkas secara langsung selepas 11:30 petang dari East Room, White House. AS memimpin perisikan sejak Ogos lalu tentang kewujudan Osama Bin Laden. Pada hari Ahad dengan cukup maklumat melancarkan operasi yang di sasarkan Osama Bin Laden di Abbottabod, Pakistan. 

Pegawai White House menyatakakan bahawa operasi yang bekerjasama dengan pihak berkuasa Pakistan dengan bantuan oleh Navy SEAL berserta helikopter terlatih untuk mengelakkan korban orang awam.

Obama menegaskan bahawa selama satu dekad Perang Keganasan tersebut bukanlah menjadi perang terhadap Islam. Ucapan terima kasih juga di tujukan kepada pegawai perisikan ahli kontra pengganas yang professional dalam melaksanakan tugas mereka selama bertahun-tahun.

Akhirnya, Osama Bin Laden mati...


Osama Bin Laden Tidak Wujud

Osama Bin Laden dan Al Qaeda merupakan sekutu seperti sebuah kuasa yang besar yang begitu hebat. Tetapi adakah benar? Bagaimana pula al-Qaeda? Benarkah kumpulan ini wujud? Sehingga terdapat kesangsian daripada pengganas lain yang pakar sekalipun.

Dalam permulaan untuk mengtakrifkan apakah itu musuh, Amerika dan sekutunya telah mengedarkan pelbagai poster yang menampilkan wajah-wajah dan gambar Osama Bin Laden. Sesiapa yang dapat menangkapnya akan di berikan suatu ganjaran yang lumayan.

Dengan mencanang perang membanteras keganasan atas nama sebuah ‘jihad’, sedikit sebanyak dari situlah proses promosi keganasan berlaku. Kemenangan Bush dapat di lihat apabila berjaya menciptanya watak seorang ‘superman’ dengan  mengagung-agungkan nama Osama Bin Laden. Kuasa Bush bercambah seiring tokok tambah berita mengenai Osama Bin Laden melalui arus media dan penyampaian orang ramai.

Tiada Organisasi Al-Qaeda

Tidak ada bukti khusus menyatakan Osama Bin Laden menggunakan istilah ‘Al-Qaeda’ untuk merujuk mana-mana kumpulan selepas kejadian 11 September. Yang kita sedari tiba-tiba istilah ini di guna pakai oleh Amerika. Jamal al-Fadl muncul dan mendakwa telah melarikan diri meninggalkan Osama Bin Laden dan mencuri duit daripadanya. Mungkin juga  Osama Bin Laden seorang yang bakhil dan tidak menjaga kepentingan rakannya sendiri. So, terpaksa la mencuri.

Tetapi realiti sebenarnya, Amerika sendiri yang telah memberikan beratus ribu dollar untuk melindungi ‘saksi’. Ini di rujuk dengan penulisan Jason Burke, The Power of Nightmares yang menerangkan al-Qaeda ialah Mafia baru atau Komunis baru. Idea yang mana kritikal untuk FBI melaksanaannya. Dakwaannya, Osama Bin Laden menguruskan sebuah organisasi koperasi di seluruh dunia dengan rangkaian antarabangsa yang mutlak di Amerika, Afrika serta Eropah adalah tidak benar. Tidak wujud.

Untuk maklumat Jamal al-Fadl merupakan seorang militan Sudan yang bertanggungjawab 'membocorkan' segala maklumat kepada Amerika sehinggalah terdedah segala maklumat akan Osama Bin Laden.

Isu Kenya 2002

Tiga orang Israel telah terbunuh pada November 2002 semasa Kedutaan Amerika di Kenya di serang. Al-Qaeda di salahkan oleh Israel dan Bush di atas serangan tersebut. Walaupun tiada asas apa-apa sekalipun.

Osama Bin Laden Mati

Sekutu Amerika semasa latihan melawan Rusia adalah Pakistan. Presiden Pakistan sendiri telah mengatakan Osama Bin Laden kemungkinan besar mati kerana tidak mampu untuk mendapatkan rawatan untuk penyakit buah pinggangnya. Di petik daripada temubual Musharraf dengan koresponden perubatan CNN pada tahun 2002 dan di sokong oleh Presiden Afghanistan Karzai Laden.

Beberapa minggu kemudian CNN menulis bahawa menerima wasiat daripada Osama Bin Laden, tetapi keaslian dokumen tidak dapat di buktikan. Ada juga rencana memaparkan perkuburan Osama Bin Laden di dokumentarikan.

Teknologi

Betulkah Osama Bin Laden tidak hidup lagi? Bukankah kita sudah menerima segala mesej videonya sebelum ini? ‘Digital Morphing’ – suara, video dan gambar berserta dengan umur dapat di sesuaikan kepada operasi psikologi. Maksudnya, teknik ini sesuai di gunakan untuk memajukan suara kita dan mengawal setiap apa yang di perkatakan. Secara mudahnya suara, gambar serta video kita dapat di klon.

Banyak filem-filem Hollywood menggunakan teknik ini. Pernah tengok cerita Forrest Gump? Di mana karekter Tom Hanks muncul berjabat tangan dengan Presiden John F.Kennedy. Awesome kan? Ia juga selalu di gunakan tentera Amerika untuk mengekploitasikan kelemahan manusia seperti cara menentang musuh kerajaan, tentera lain dan masyarakat untuk tujuan kenegaraan atau semasa di medan perang.

Osama Bin Laden Mati Hidup Semula…2 May 2011

Osama Bin Laden yang sebelum ini di katakan mati rupanya telah hidup semula. ‘Rohnya’ yang tidak aman berlegar-legar di Utara Islamabad, Pakistan, telah dapat di tamatkan riwayatnya sekali lagi pada 2 May 2011.

Bonus tambahan, secara tiba-tiba terjumpa sekali ‘jasadnya’ yang di percayai di kebumikan secara tidak aman sebelum ini. Sempena untuk menghormati ke Islamannya, mayat Osama Bin Laden di semadikan semula secara aman di lautan. Oh! Suatu ending yang sangat mendukacitakan. Takziah. Sob! Sob!



P/s : Apakah sebenarnya yang berlaku? Apakah motif semua ini? Jika benar kenapa perlu berlaku di Pakistan? Kenapa sampai begitu sekali Osama Bin Laden bersembunyi? Adakah kerana di Pakistan doktor-doktor professional akan dapat merawat buah pinggangnya yang sakit?

Oh Tidak. Adakah kerana tidak sempat ke India? Bertemu Sai Baba yang telah mati baru-baru ini yang mempunyai ilmu chakra alam? Adakah Amerika ada perancangan terbaru yang lebih baik? Adakah perang bersenjata sudah tidak relevan lagi? Adakah…

Picture : Google

14 surat:

azrijohan said... [Reply]

ohhh dunia

nur athirah said... [Reply]

hehe . no kemen :)

tak minat politik + tatau pape

ummi said... [Reply]

propaganda amerika!

alien said... [Reply]

heh.
konspirasi melanggar WTC terbongkar..
tak lama lagi yg ni pun terbongkar lah..

make it free said... [Reply]

aduhai,, macam2 la cerita dari amerika ni,, yg palsunya banyak!!

phycrewz said... [Reply]

mungkin mereka nk jadikan serangan balas keatas mereka selepas ini HALAL atas tindakan balas dendam Al-Qaeda yg juga 'orang-orangan' mereka.

Dan yg pasti ia utk mengukuhkn kepercayaan mysrkt terhadap Obama spt yg dilakukan Bush dulu. Mmg eksperimen atau taktik yg sama..erk!!

miss flora said... [Reply]

apa la nak buat dengan amerika ni..kat dunia lagi ramai tak suka dia..emm..

APA KESIMPULAN BERITA OSAMA BIN LADEN?

Syuxer said... [Reply]

info yang menarik bro..:)..jadi kemungkinan ini adalah rancangan Dajjal kot yang mengarahkan agen2 mereka mencipta propaganda tahap kaw2 boleh menimbulkan spekulasi..al-fatihah untuknya andai betul dia dah mati..

P/s:memang sakit otak kalau kena tipu kaw2..kalau keluar berita yang osama hidup balik..stop trust american hehe

mari mengundi said... [Reply]

mari mengundi di sini

http://mari-mengundi.blogspot.com

Anonymous said... [Reply]

gambar tu edit laa.korg xnmpk ke? adeh.
dunia skrg makin maju.
kalo setakat nk edit2 gambar ni.small the matter la bg AS yg mmg nye canggih dlm penggunaan internet..ini semua konspirasi je.konspirasi AS yg konon nye dorg da brjaye bunuh kononnye "pengkhianat".kalo sng sgt nk bunuh osama.knp dorg xbunuh dr dulu je mcm ni..menipu je lebih..konspirasi semuanya..kami yakin yg osama masih hidup.ini semua skdr berita utk tunjuk kt dunia, AS yg berkuasa. puihh! haprak sane.byk penipuan da brlaku.agknye AS ni trpengarh dgn cte2 indon mcm safa&marwah..byr org lain utk sahkan kematian yg hakikatnye palsu.pastu mn=angse sebenar disembunyikan dari pihak luar..KEBENARAN PASTI AKAN TERBONGKAR!!! ALLAHUAKHBAR!!!

Firdaus Kasim said... [Reply]

aq skang dah jadi konfius.. mana satu yg betul daa

Entri best:
Apa Itu SPAM?

SumBody Me.. said... [Reply]

jenjalan sini :)

animous said... [Reply]

banyak sangat konspirasi amerika, zionis dan yahudi ni. dari 911 ke osama ke iraq ke serata dunia. yang penting perbanyakkan amal dan sentiasa berdoa agar kita tidak menjadi mangsa penipuan dan komplot mereka.

Immaz said... [Reply]

seronok baca blog kat sini.. best info...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...