Tuesday, November 22

Najib Umum Cuti : Malaysia Menang Vs Indonesia Final Sukan SEA

Haha. Tahniah Malaysia. Maling Indonesia supporters!

Kaunter tiket dah kena bakar, pegawai ada yang dah kena flying kick, atlet Indonesia tak kurang banyak yang telur tak ada, itu tak termasuk lagi mutu pengadilan yang berat sebelah dan layanan kelas kedua kepada media bertugas. Semua hanya terdapat di Indonesia. Sukan Sea di Palembang ini juga yang paling teruk pernah di anjurkan setakat ini rasanya.

Tapi yang best, Stadium Gelora Bung Karno kosong dan tersenyap jugak bilamana lagu Negaraku berkumandang di sana. Situasi berbeza tak seperti perlawanan pada peringkat kumpulan. Semua gara-gara Malaysia menang lawan Indonesia dengan jaringan 5-4. Perlawanan akhir bola sepak Sukan SEA 2011. Game yang mana berkesudahan dengan sepakan penalti.

Apa yang menarik lagi? Kerana kemenangan skuad Malaysia jugaklah Yahoo! News terpaksa akur akhirnya. Tajuk berita telah di ubah maa... 

Ini tajuk berita sebelum game final bola sepak Sukan SEA antara Malaysia dan Indonesia

Banyak sangat yang menarik dan lucu kalau nak di cerita. Di pendekkan penceritaan, so, kepada penyokong dan media Indonesia, dalam sukan sedia dan belajarlah menerima kekalahan. Dalam setiap perkara cuba bersikap profesional. Sukan untuk bergembira bukannya butthurt sepanjang masa. 

Kepada skuad Ong Kim Swee pulak tahniah sekali lagi. Walaupun game tak berapa best, tapi kerana semangat tinggi pasukan yang di tunjukkan, kamu semua memang layak bergelar juara. Menariknya lagi, lepas ini berita pasal kamu akan di siar 24 jam seminggu di paper.

Oh! Terlupa. Semua tak kan ke mana tanpa sokongan peminat. Kepada penyokong dan seluruh rakyat Malaysia amnya yang menyokong atau tak bola sepak Malaysia, ini ada berita menarik, PM Najib yang di sayangi semalam mengumumkan cuti umum kepada seluruh rakyat Malaysia. heh! So enjoy your day yah!







P/s : Bagaimana nasib Harimau Muda. Dah menang tak kan nak naik bas lagi kot? Kereta kebal onnee...

7 surat:

Unknown said... [Reply]

aik cuti ke sam? bukan ke tak cuti?

p/s aku tak dapat tengok attachment ko... so tak tau..

! Sam Posmen ! said... [Reply]

menang SEA games je kot. sapelah nak bagi cuti Zulfikar.

HaiDa HiDa said... [Reply]

igtkan cuti tadi.. kalau betul cuti nk blk rumah ni.. mengantok sgt2 dah ni.. huhuhu..

meisnani said... [Reply]

hahaha cuti ta cuti final aku jalan mcam biase... ape2 un puas hati skuad Harimau Muda menang!!! owhhh yeahh... syakala kebebeh... ahahahha

rozeeta rashid said... [Reply]

malaysia dah berjaya bagi indon frust. haha. tapi apa2 pun banyak lagi yang kena improve. baru lah orang bertambah gerun dengan harimau malaya.

alien said... [Reply]

keh2
menang sebiji emas je pun, bakpe cuti weh

yusuflaili(Goku) said... [Reply]

salam;
bagi kita ia mungkin sebuah sukan untuk suka2 dan berkenalan antara satu sama lain,tapi bagi sesetengah rakyat Indon menang dan kalah dalam sukan ianya lambang maruah negara mereka..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...