Friday, November 11

Kahwin Nombor : Cool Tak?

Orang bernafsu kalau cakap pasal kahwin pasti rasa seronok. Senyum mesti sampai ke telinga. Kalau tak seronok maknanya kamu memang dalam keadaan kritikal. Forever alone! heh! Same like me :)

Kamu sayang pasangan kamu sebab tu kamu kahwin. Tak kisah sebab harta yang di miliki takpun peribadi yang di tunjuk. Sejak berkurun, it's reasonable. Alasan standard. 


Nombor

Semua tak boleh lari dari nombor. Hidup dalam nombor. Kalau kewangan, kamu akan berhadapan dengan akaun. Kalau teknologi, nombor binary is the important parts. Kalau sosio-ekonomi nombor pon penting. Dari situ kamu boleh bezakan antara pekan, bandar takpon metropolis. Semua bergantung kepada populasi penduduk dekat satu-satu tempat. Dalam agama sekalipun, contoh mudah dalam solat. Semua ada raka'at tersendiri. Yah! nombor lagi.


Kahwin nombor

Kenapa orang sekarang suka kahwin nombor? Kahwin nombor bukan berjudi ok. Maksud aku kahwin dengan pasangan  masing-masing tapi dalam masa yang sama 'curang' dengan melebihkan nombor. Contoh mudah.


"Sayang lulusan oversea tau. Rugilah belajar tinggi-tinggi. Dahla hutang PTPTN pon belum bayar lagi. Minta-minta fahamla. Bukan apa, lagipun sayang anak tunggal dalam family. Harga tu kalau boleh biar berpatutan. Market sekarang dalam lingkungan RM 20 ribu kot. Kalau agak tak mampu takpela. Mungkin takde jodoh. Lagipun berderet-deret yang menunggu sayang. Kalau harga rendah, apa pula nanti orang cakap" - Sayang


Inilah kuasa nombor. Di sebabkan nombor kentut yang wangi masa bercinta dulu boleh jadi booby traps. Sekelip mata kebahagian baru nak di bina boleh hancur dalam senyap. Mungkin tekanan dari keluarga, keadaan semasa dan keadaan diri sendiri yang tak ikhlas dalam bercinta sayang. 


"Erm...takpela! Tapi kenapa sayang cakap macam tu? Dah macam nak jual kereta je sayang neh. Ok, apa kata kita deal. Sekarang juga Sam bayar downpayment RM 2 ribu. Sam bawak balik sayang bermalam dekat rumah Sam dulu, pastu Sam 'test drive' dulu sayang. Kalau barang bagus service tip top, Sam proceed. Bukan setakat RM 20 ribu, RM 40 ribu pon Sam sanggup :) Tapi kalau enjin dah lemau, tak best, sayang boleh ambik semua deposit tu. Kira burn jelah. Sayang carilah orang lain. Amacam?" - Sam


Dalam agama Buddha ada Feng Shui, dalam agama Hindu ada Karma dan dalam Islam kita panggil Qada' dan Qadar. Semua tentang kepercayaan. Apa yang kamu lakukan ada kesannya. Sama jugaklah macam kahwin. Kalau kamu kahwin atas sebab agama kamu akan percaya akan jodoh yang di tentukan. Tapi jika kamu kahwin kerana nombor kamu akan dapat nomborlah dan bukan sebuah perkahwinan. Adakah betul?


"RM 40 ribu??? Yay. Sam bila tarikh kita nak kahwin ye. Apa kata sayang cadangkan 11.11.11. Kan menarik nombor tu. Seumur hidup sekali je kan. Lagipun pasti jadi memori bahagia untuk kita. Bestnya" - Sayang


"Ok" - Sam 




P/s : Semua dari pemerhatian. Nombor! nombor! Yang penting aku masih dara lagi ok. heh! 

4 surat:

ANA FARHA said... [Reply]

apa ada pada nombor ye?

- said... [Reply]

Latest News Updates Bollywood, Hollywood, Dating & Fashion
Online Bollywood News and Reviews
http://www.onlinebollywood.net/

Azekzk said... [Reply]

nk kawen lg pun kenalah ada bajet. kalu x pyh. huhuhu..

Cik Amyra said... [Reply]

haahhah. mcm nak jual kreta =..='

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...