Saturday, January 7

Blogger : Setahun Umbut

Lembab

Ini merupakan entri pertama aku untuk Tahun 2012. Memang lembab dan susah sebenarnya untuk meng'update' blog. Sebenarnya aku ingin membuat pengumuman bahawa awal Januari ini genaplah blog ini, Samposmen. Kini ia berusia setahun umbut. 

Blog yang tak seberapa. Yang mana, motif di awal penubuhan Samposmen hanyalah sebagai nama untuk memberi komen-komen dekat blog lain, untuk dapatkan update terkini isu semasa melalui google reader dan berkenalan dengan blogger lain saja.

Semakin hari aku makin tertarik dengan medium blogger. Di sebabkan pendapat atau apa saja yang tak berpuashati, bersetuju atau perbincangan boleh ikut kepala otak aku sendiri. Kalau ada yang membangkang, at least tak ada effect sangat dekat real life aku. heh!

Cuma untuk makluman aku bukanlah seorang blogger tegar. Sepanjang berblog aku juga bukan seorang yang peramah. Sebab itu aku tak kisah kalau ada yang melabel aku seorang yang sombong dan riak. Terpulang kepada masing-masing. Tapi hakikat sebaliknya, aku bukanlah seperti itu. Serius neh! haha.

Dalam blog aku memang poyo saja lebih. Seperti blogger lain juga. Kebanyakkan cakap tak serupa bikin. Tak payahlah untuk menidakkannya. Real life aku sama juga seperti orang lain. Seorang yang biasa-biasa. Kekadang ada pendapat aku yang berbelah bagi. Apa yang aku tulis tak semesti menjadikan diri aku sebenar. Tapi itulah watak berbeza Aku dan apa yang di panggil Samposmen. 

Masing-masing ada pendapat tersendiri dan semestinya aku hormat pendapat kamu selagi ia relevan dan boIeh di gunapakai. Bukannya pendapat yang semata-mata bersifat iri hari, cemburu, amarah, yang itu memang tak ada maknanya. Nak saja bagi smash sedas dua. Tapi yang bestnya, itulah lumrah bila jadi seorang blogger. 

So, aku ingin berterima kasih kepada followers, pembaca, pengkritik, penasihat dan mereka yang datang singgah secara langsung atau tak sengaja terklik ke blog ini yang secara linearnya boleh di sifatkan menyokong aku. heh! Teruskan memberi dorongan untuk aku terus blog. Mungkin 2012 adalah masa untuk memulakan langkah berfoya-foya dengan blogger lain.

Selamanya aku mengharapkan kritikan membina bukannya pujian ke atas entri-entri yang di pos. Kritikan sebenarnya memotivasi kamu tapi pujian hanya bersifat sementara dan akan menjahanamkan kamu. Tak nak percaya sudah!

Sebelum itu, nak show off sekejap, sepanjang tahun 2011 di bawah adalah transformasi header aku. Layan aja.


Header simple bila mula-mula berblog
Header versi Sam dengan Kura-kura. Di awal berblog entri aku banyak di zahirkan melalui lukisan
 Header untuk ber'hipokrit' menjadi ustaz rock
 Header untuk Contest Merdeka
 Terkini. Berbalik kepada konsep ringkas









P/s : Kekadang bila baca balik penulisan aku macam badut sarkas pon ada. heh!


1 surat:

kindergartenlibrary said... [Reply]

selamat tahun baru . teruskan berblogging ..
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...