Saturday, March 10

P.O.S - Projek 100 Bloggers : Nak Duit Tak?

Promote Projek 100 Bloggers

Bloggings. Teringat mula-mula aku buat blog dulu, hanya sekadar suka-suka. Tapi bila tengok ramai buat duit dengan berblog aku turut bersemangat untuk menulis. Bloggers lain letak iklan, aku pun nak letak iklan juga. So, akhirnya aku pun daftar dengan company iklan, Nuffnang. Beriklanlah blog aku ni sampai sekarang. 

Tapi, itu je ke cara untuk dapatkan pendapatan dengan berblog? Tidak. Cara lain ialah dengan Advertorial. Tapi untuk dapat Advertorial itulah paling susah sebenarnya. Sebabnya, Advertorial ialah  iklan yang perlukan kamu review khusus untuk sesuatu produk di blog kamu. Cerita mengenai produk tersebut dengan lebih details. Bukan hanya sekadar meletak iklan di sidebar atau mana-mana bahagian di blog kamu, dan setel! 

Apa yang menarik pasal advertorial ni, sekali kamu dapat, kemungkinan di bayar beratus atau beribu ringgit. Tapi semua bergantung juga pada tahap prestasi blog kamu. Kalau lagi hot, lagi popular, lagi orang kenal, mungkin lagi lebih. 

Bila sebut pasal iklan ramai blogger lebih sekadar suka beriklan di sidebar atau di blog berbanding untuk kejar buat Advertorial. Kenapa? Mudahnya tak ramai yang berpeluang. Termasuklah aku. heh! So, sekarang inilah peluangnya. Untuk makluman (brader) Bro Framestone sedang mencari bloggers berkelayakan untuk di muat naik dalam Projek 100 Bloggers.

Tujuan projek ini, bloggers akan di jadikan penulis Advertorial. Bila adanya network dengan syarikat-syarikat yang sudi menjadikan bloggers untuk promosikan produk atau sesuatu events, mungkin inilah peluang kamu sebenarnya. 


Bagaimana nak join Projek 100 Bloggers ni?

1. Mempunyai trafik minimum 500 uv.
2. Komen setiap post dari pembaca 5-10 komen.
3. Bukan blog copy paste, politik atau sentuh isu politik dan sensitiviti.
4. Tidak terikat dengan mana-mana syarikat pengiklanan.
5. Blog di update minimum 4 kali seminggu.
6. Warganegara dan tinggal di Malaysia.
7. Komitmen dengan Projek 100 Bloggers.
8. Blog ber'niche' di utamakan (keluarga, remaja, teknologi, keusahawanan, makanan).


Kalau minat dan nak lagi info boleh pergi tengok page Bro Framestone. Bagi yang betul-betul serius berblogging, apa kata kamu cuba nasib. Ada bran?



P/s : Terang lagi bersuluh blog Samposmen tak layak. heh!



3 surat:

Aleen Aiden said... [Reply]

owh, automatically alin tak qualified. keh3
all the best! :)

K2r~90 said... [Reply]

x peh slow n steady .. masih akan dtg mb byk ag tawaran..


ade bace info ni kat blog other khairul

Zamri said... [Reply]

interesting. agak2nya qualified ke tak..huhu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...