Sunday, January 30

Antara Acer atau Lenovo?

Sebelum ini aku ada cerita pasal dividen loan ASB yang aku dapat untuk tahun lepas kan? Tidak la banyak mana. Tapi setakat nak bershopping sikit memang lepas. Sekali sekala kenalah enjoy.

Dan sudah di ketahui kebiasaannya hari-hari aku memang bosan. Tidak ada yang menarik. Kamu mesti happy je kan? Ok. Dengan kebosanannya semalam aku telah pergi ke Plaza Lowyat keseorangan. Single is better. haha. Berjalan-jalan mencuci mata sorang-sorang baru best.

Sebelum ini aku ada survey untuk beli laptop. Di antara model terbaru Acer 4738G-372G50 dengan Lenovo IdeaPad Z460. Memang kedua-duanya menarik. Itu je yang termampu.

Dengan di pertimbangkan kedua-duanya mempunyai harga yang sama dan specs yang tidak banyak bezanya. Kalau kamu yang mana akan kamu pilih?

Jika nak di kira dari segi processor cuma perbezaan beberapa hertz saja. Tidak ada impak maksima sangat. Dan graphic card masing-masing ada keistimewaan.

Akhirnya, aku memilih Lenovo. Sebabnya, 2GB RAM ugrade free ke 4GB. Promosi. Processor up sikit dari Acer. Dan kalau nak main game dengan bergraphic card nVidia pun dah sempoi rasanya.

Walaupun design kurang menarik dari Acer, hardware Lenovo lebih tahan lama. Ini pun hasil dari cakapan orang ramai. Ya. Ia patut di pertimbangkan juga. Pengalaman meluaskan pengetahuan.

Aku pun tak berapa expert sangat pasal laptop ini. Malas nak bercerita lebih-lebih. Cuma, hari kebosanan aku telah bertukar menjadi ceria. Itu saja. Kamu pula bagaimana? Postoranzaa!

5 surat:

Sham said... [Reply]

lenovo ni dulu dari IBM kan?penah pakai IBM (labtop guru2 PPSMI),memang tahan hardware dia...skang pakai acer sendiri je...

! Sam Posmen ! said... [Reply]

yup betul lenovo dari ibm. tapi details tak pasti sangat. hehe

Hairun Azmi said... [Reply]

Saya sokong Lenovo. Dan saya juga menggunakan Netbook Lenovo Thinkpad.

Amaran hujan peringkat merah di Johor

Yutaka Mushimura said... [Reply]

oohoh..gitu ka...hardware tahan lame ke....compact n hp..xbeberapa elok sgt...hhehe..tq for sharing weh...

emmm...terbaik weh.

Ba-nail said... [Reply]

so k whatever brand it is, but as for me, i ll make sure the lappy from genuine vendor, have good and latest feature, n the most important is warranty guaranteed.. i heard the new i7 featured with 2gb nvdia GD will be sold below Rm 3k next coming pc fair... so make ur wise choice to those who gonna plan to have a new lappy this year

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...