Friday, June 24

Postoranzaa : Keganjilan Di Kedai Makan

                                              " Hey U,

Please slow down ur voice.
So annoying in public.
I'm not interested with your bloody crap topic.

                                                               Regards,
                                                                                     I      "                         

Hey u,


Merujuk petikan di atas yang telah menyebabkan mental aku terganggu buat seketika

1. Sesudah layan Super 8 dekat KLCC, aku bergegas memandu ke rumah. Jam menunjuk pukul 6 petang. Jalan penuh dengan kenderaan. Mungkin di sebabkan waktu ni orang ramai bersesak balik dari bekerja. Persekitaran cuaca sekitar Jalan Tun Razak juga kelihatan mendung. Biasalah keadaan selepas hujan. Jalanraya masih lembap.

2. Seperti biasa, sekitar setengah jam perjalanan di perlukan jika dari KL ke PJ. Tambah lagi dengan kenderaan yang penuh di jalan waktu petang macam ni. Pasti akan lebih lama masa diperlukan. Dengan sabar, akhirnya sampai juga di sekitar Bandar Sunway. Sudah dekat dengan area rumah aku.

3. Perut terasa lapar. Dari pagi hanya air kosong jadi santapan. Singgah ke kedai makan berdekatan. ''Abe...abee...ambik order jap! Erm...bagi nasi putih, ikan kembung masak tiga rasa dengan air Nescafe O Ais ok. Eh! Sekejap. Tambah telur dadar satu ye".

4. "My mummy selalu marah I. Semuanya tak kena...bla...bla...blaa...You rasa patut ke macam tu? Mummy i kan...Erm...Entahla. Kalau kat ofis pon sama. Geram rasanya dengan bos I. I buat semua tak kena. I...blaa...blaa...you. You...I...bla...blaaa...I rimaslah. I...you". Kedengaran dengan kuatnya sepasang couple di meja sebelah berbual. Di sulami pula bahasa London. Suara perempuan yang chubby dengan tak anggunnya lantang berbunyi riuh sekali. Di sebelah lelaki, hanya mengiyakan semuanya.

5. Selesai sudah menjamah makanan. Semuanya dalam keadaan terpaksa dan tidak selesa. Perut yang lapar tadi terus hilang selera di buatnya. Suara-suara yang sepatutnya tidak perlu di dengari semakin lama semakin jelik rasanya terngiyang. Ahh...!

6. Abe (waiter), kira! Semua sekali berapa? "RM 10.50". Ada kertas kosong tak? Boleh pinjam pen sekali? "Err...Ada.ada" Aku keluarkan RM 50 sebagai bayaran makanan. Sementara menunggu duit baki, aku menulis sesuatu di kertas. Aku lipatkan kertas sebesar tapak tangan tu menjadi sekecil mungkin. Pertama kali dalam sejarah seumur hidup perasaan aku meronta suruh lakukan. Dan rasanya mungkin inilah cara terbaik. Terbaik dari mengeluarkan kata-kata yang menyakitkan hati pihak lain. Oh!

7. Kelihatan abe berjalan dengan duit baki di tangan. Seterusnya melangkah ke arah aku. "Ok ni duit baki. Terima kasih. Datang lagi, ye". Eh! Tunggu jap. Boleh tolong bagi kertas ni kat orang sebelah tak? "Yang mana ni" Orang sebelah ni lah. Yang perempuan chubby tu. Aku berbisik.

8. Dari jauh couple tu menjeling ke arah aku. Dengan selamba aku abaikan seperti tiada apa berlaku. Terus sambar kunci di atas meja dan berjalan masuk kereta. Enjin di hidupkan. Memandu balik ke rumah. Letih rasanya...


Regards,
I


P/s : I pay for dishes not for your fucking mouth. 

10 surat:

Unknown said... [Reply]

baik punya berani!! apa yg dituliskannya tu??

! Sam Posmen ! said... [Reply]

entah. haha

hanjila said... [Reply]

hai, ksian dpt surat free... sy pun tak suka dgn perungut di restoran, nak mkn sorang2 dgn tng pun tak boleh...

Unknown said... [Reply]

terhebat. aku respect kau. jap nak share link.


p/s sebab dulu aku pernah sound minah (calon Gf) kes macam ni lah.

Asfan Ash said... [Reply]

3 orang komentator pertama ni mesti skinread je adoiii

first2 tu dia dah tunjuk isi surat tu hahaha

! Sam Posmen ! said... [Reply]

hanjila: siapakah yang dpt surat free?

Zulfikar Hazri: calon gf tu dah decalre blum.haha

ARC: no komen :)

Along Usop said... [Reply]

makan kepsi dapat surat free....

















tak makan sos tapi rase pedas gile babi.. pergghh!!!.. =p

Unknown said... [Reply]

terus tak contact lepas 3 kali jumpa

drama queen!!!...

atnur @ Iza said... [Reply]

those dishes come with a package kot. lol! sabo je la... hehe!

Anonymous said... [Reply]

mintak maaf lah kalau kami tak komen benda yg berkaitan dgn entry ini. cuma kami nk bagitau yg kami sudah follow blog anda. dan jgn lupa follow blog kami pula eh. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...