Monday, June 6

Troll : Jenis-jenis Serta Kepelbagaiaan

Budaya trolls, griefers, jerks atau flamers semakin di minati sekarang. Pelbagai gelaran di beri. So, apa kata kita hayati misteri dan menyelami lebih mendalam dunia troll ini. Kenapa? Secara mudahnya semakin ramai yang 'kepanasan' kerna tempelak penulisan seperti ini.


















Kuasa Troll

Mari jadi jujur seketika. Pernah kamu baca artikel berkaitan troll? Tengok dekat ruangan komen, pendebatan serta kekalutan berlaku. Kamu tahu mengenai troll? Orang ramai menghabiskan masa cuba untuk berfikir mengenainya, risau tentangnya, bincangkannya, memerhati bagaimana untuk hentikan pengaruhnya.

Trolls kebanyakkan tidak disukai. Tetapi kelebihannya orang yang mencipta troll, mereka ada sesuatu...tenaga. Suatu kuasa. Ya! Yang mana membuatkan kamu seperti menyelami perasaan mereka. Akhirnya, tewas dengan kuasa trolls. Ha...ha... 

Terdapat banyak sebab kenapa trolls berlaku. Untuk bersifat lebih efektif, kamu perlu tahu kamu tergolong kepada golongan mana. So, apa kata buat kuiz di bawah ini dulu.


Keseriusannya

Trolls suatu yang mengerikan. Untuk melakukan sesuatu yang berguna dalam dunia internet tanpa mengganggu perjalanan hidup kamu, adalah di sarankan ubat-ubatan ataupun intensif psikoterapi yang lain.

Cara terbaik untuk menghalang trolls berbeza mengikut jenis. Untuk menghadapi golongan profesor dan pengkritik abaikan segala jeritan mereka jauh-jauh. Mereka selalu pada awalnya akan menjadi marah sekaligus punggung seperti tertusuk-tusuk. 

Tetapi akibat kekurangan komentar lain akan mendorong mereka untuk menjadi lebih gusar akhirnya di dalam komuniti. Melalak harus di sumbatkan entah ke mana. Penilik pula biarkan saja berlalu seperti sepoi angin. Robot amat perlu di elakkan.


P/s : 'Ibrahim pendek sedang membaling buah dadu'. Mari kita lihat siapa...

2 surat:

~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ said... [Reply]

hahha bila masuk part analisis kuiz tu memang serius genius

♥ AkuMuslimSederhana ♥ said... [Reply]

waw..minat nora elena gak ke..en posmen,sy snggah n folow..sng2 folow cikgu eh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...