Wednesday, November 30

Peraduan SuAnnaJoe : Lima.Lima Puluh: Mahu Menang RM50?

Budu dan belacan. Nyummy! Busuk tapi sedap.

Last peraduan aku join ialah pasal hias blog. Kalau yang serius sikit stop motion video untuk Perodua Lagi Best. Sebelum tu suka-suka cipta ayat siapa lagi stylo. Ada jugak yang aku buat sendiri pasal blog beautifulnara. Itupun masa mula-mula berjinak dalam blog. Lepas itu dah malas. Sebab syarat-syarat kebanyakkan peraduan yang di kenakan tak terpikul dek bahu aku. heh! 

Aku seorang yang simple. So, kalau buat apa-apa kalau boleh se'simple' mungkin. Kalau bab kerja lagi indah dapat mengular lama-lama. Di bahagi pula untuk kerja dan mengular. Dapat capai target nisbah 50:50 dah kira berbaloi. Fair! Kalau kerja rajin-rajin sama je, akhir tahun KPI tak ke mana jugak. Terasa gila bila mana pekerja dedikasi macam aku seperti tak di hargai. 

Adakah kerana itu, kalau dapat duit gaji cepat je habis? Sebab tak berkat gamaknya? Oh! tidak. Berfikir positif itu perlu. Dah kerana bayar kereta, sewa rumah, makan minum, bil itu ini dan untuk hiburan sudah pasti haji bakhil pon boleh sengkek. 

Oleh kerana itu, untuk cover balik beberapa kos sampingan, aku join peraduan dari blogger SueAnnaJoe. Kalau menang dapat RM50. Lepaslah untuk bayar PTPTN loan. Dan sekaligus untuk beberapa ketika, surat mahkamah berjaya di kurangkan di peti surat.

Berbalik kepada topik, kalau kamu pon nak join peraduan ni boleh je. Ia terbuka kepada semua orang. Syaratnya mudah. Siapa terpantas makan Budu dan Belacan dengan sekali nafas saja dialah pemenang. One shoot! Amacam ada berani? Ok. Serius tak lawak!


Peraduan blog Budu dan Belacan


Bagaimana nak join sebenarnya?

1. Pergi ke page blog SueAnnaJoe iaitu Budu dan Belacan
2. Buat ayat dengan 5 perkataan yang di beri sebelum 13 Disember 2011.
3. Dah siap, submit dekat ruangan komen page tersebut.
4. Pemenang di kira berdasarkan 'like' paling top. 
5. Profit!


Di bawah pula ayat aku untuk peraduan Lima.Lima Puluh: Mahu Menang RM50?

Ah San: hey macha! lain kali la GUNTING itu bil. ini PINGGAN kasi clear dulu ma.
Maple: manyak sory bos! amma appa you punya KAKI berdarah apa pasai?
Ah San: ini macam. wa tali MENUNGGANG itu moto. cilak*k. shakali itu POKOK tiba-tiba goyang.
Maple: ayoyo sebab goyang pon boleh darah ini macam kah?
Ah San: wa tatau. you pigi tanya itu lagu ma. itu halama. tanya sama pokok...apa sebab goyang...bla...bla... blaaa...
Maple: ?!@$%



P/s : Ok tak ayat aku?

2 surat:

Unknown said... [Reply]

waaa...manyak terer lu punyer celita oo..kalo menang hadiah kasi 2 tau..share ma...

Anonymous said... [Reply]

KdiKzpNvdXrn [url=http://adidas51.webnode.jp/]nike air[/url]PxqLcjMogAux [url=http://nikeonline.blog.fc2blog.net/]nike id[/url]XggFnvPsjFki [url=http://nikeair350.blog.fc2.com/]ナイキシューズ[/url]KzaAllCjtPht [url=http://nikeshose.blog.fc2.com/]ナイキスニーカー[/urlDwjNdlQvfXdq [url=http://nikeonlie11.blog.fc2blog.net/]ナイキランニング[/url]EobDbbUeeClw [url=http://ナイキシューズ.seesaa.net/]ナイキ フリー[/url]HyvFzzRbqNvy [url=http://シューズナイキ.seesaa.net/]free nike[/url]SbfMlfQrpRor [url=http://nikeair11.seesaa.net/]ナイキ[/url]PpkTnqGlnPff [url=http://niker.seesaa.net/]nike[/url] ObqUvgMeaEcv [url=http://nikeshose11.blog.fc2.com/]free nike[/url]PceCrgJvzVbu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...