Wednesday, February 16

Tahniah : Penerima Siapa Mahu RM50? Ini Bukan Contest!

Sebelum ini aku ada post entri mengenai 'Siapa Yang Mahu RM50? Ini Bukan Contest!'. Pelbagai jawapan yang pelik di terima dan kebanyakkannya menumpukan hanya terhadap sesuatu perkara semata-mata.

Sebenarnya tujuan utama entri sebelum ini ialah untuk mengajak semua orang untuk berfikir secara di luar batas pemikiran seorang yang normal.

Aku bukan ingin cakap aku tahu segalanya, seorang yang genius dan bukan niat untuk berlagak pandai tetapi bagaimanakah cara kamu berfikir untuk menyelesaikan sesuatu menjadi persoalan.

Cuba kamu baca ayat di bawah ini.


Pasti kamu lebih tertarik dan menumpukan kepada warna dan saiznya. Betul tak? Hakikat di sebaliknya, semua warna yang di tulis berlainan dengan ejaannya. Jika itu yang kamu fikirkan memang kamu seorang manusia yang normal.

Secara lahiriahnya di mana otak kita lebih tertarik dengan sesuatu yang menyerlah. Kamu tidak salah apa-apa. Itulah realiti sifat sebenar manusia.

Tetapi adakah itu tidak bermakna kita tidak boleh mengembangkan cara pemikiran kita. Pernahkah kamu berfikir untuk melakukan sesuatu yang lain dari orang biasa? Di mana cuba berfikir secara kreatif dan inovatif.

Adakah semua orang yang berjaya itu hebat? Di anugerahkan otak yang pintar dan genius. Mendapat keistimewaan dari orang lain? Tidak. Kita semua sama saja. Cuma cara kita berfikir dan memanipulasikan sesuatu perkara menjadikan kita luar biasa dan mungkin akan hebat.

Kembali kepada topik asal, apa yang membuatkan aku tersenyum sendirian pagi itu ialah mengenai gambar di bawah ini. Tadaa...


Mungkin bagi sesetengah orang tidak ada yang menarik pon. Tetapi sedarkah kita sekarang ini bahawa baik dari segi pendidikan, politik, agama, sosial dan pelbagai perkara yang berlaku di sekeliling, kita lebih menumpukan semata-mata kepada sesuatu isu atau masalah yang besar. 

Penumpuan kita lebih tertumpu untuk menyelesaikan masalah yang secara umum semua orang sudah ketahui. 

Dari mana datang dan timbulnya sesuatu perkara atau masalah itu? Tentulah semuanya bermula dari bawah atau kecil di mana yang kita boleh anggapnya terpinggir. Yang tidak sesiapa pun peduli. Tidakkah begitu? 
Samalah seperti 'icon smiley' di blog Beautifulnara ini. Majoritinya menumpukan akan isi entri itu saja.

Apa-apapun tahniah di ucapkan kepada Remzdan kerana berjaya menjawab dengan betul tanda tanya yang di ajukan. Sila emailkan details kamu dan nombor akaun mana-mana bank. Sudi-sudilah menerima pemberian aku yang tak seberapa ini ye :)

Kepada pembaca yang sudi menjawab dan meluangkan masa singgah di blog ini, terima kasih di ucapkan kerana sokongan kamu semua. Ada masa nanti aku cuba buat sesuatu yang baru pula ok!


6 surat:

Remzdan said... [Reply]

haha, tak sangka boleh menang pulak :) terima kasih banyak2 :)

email samposmen apa ye? :)

Sam Posmen said... [Reply]

samposmen@gmail.com

atie said... [Reply]

ala..ala..muka senyum jwpn ye..haih~

Sam Posmen said... [Reply]

kan dari 1st komen lagi dah bagi jawapan dia. apsal tak jawab. hehe :)

Mr Daha said... [Reply]

Hahahahaha~ aku tak puas ati! camne la boley xprasan.. apa2 pun contest ni best. aku tumpang happy kat Remzdan tu. Tahniah ye. :)


Latest Entry Wajib Baca:
Mrdaha Exchange Link Friends"

sabree hussin said... [Reply]

oh sebab benda ni ke hhhe tak perasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...