Monday, February 14

Valentine Day : Utusan Samposmen


Sudah beberapa hari tidak berkesempatan hendak meng-update blog ini. Kerana kesibukan di tempat kerja. Tambah pula di hujung minggu dengan jadual kelas sampai ke malam serta minggu test yang berlangsung memang amat meletihkan. Heady!

Kepada followers dan pembaca setia aku (aiseh! ada ke?) kamu bagaimana? Dengan keadaan cuaca yang tidak menentu dan persekitaran yang penuh tekanan, sihat? Harap-harap gembiralah setiap hari.

Tidak ada apa yang hendak di tuliskan cuma ingin bertanya khabar akan kamu semua. Oh, ya! Hari ini merupakan Hari Kekasih (Valentine Day). Dua tiga hari ini, bagi yang berbisnes sibuk dengan pelbagai promosi, diskaun dan pakej yang di sediakan  untuk merayakannya.

Pesanan aku, kepada orang yang mengaku mempunyai agama dan masih mempunyai akidah harap-harap janganlah di sambutnya. Biarlah orang yang bukan beragama Islam meraikan. Janganlah kamu terlalu mengagungkannya.

Kalau di abaikan, kamu pon tidak akan rugi apa-apa. Duit pon tidak banyak di habiskan untuk membeli bunga-bunga, menyewa hotel dan beromantika semasa candle light dinner. Tidakkah begitu?

Jika tidak tahan juga dengan dugaan sambutan ini, Valentine Day tidak salah kamu teruslah merendek dan berdatinglah dengan pasangan kamu. Tapi biarlah di kawasan umum dan terang. Di kawasan yang tidak boleh mendatangkan fitnah kepada kamu. Beringatlah jangan berlebih-lebih pula.

Rasanya cukuplah untuk setakat ini, jika berkesempatan lagi aku akan update entri aku seterusnya. Keep
support me. Enjoy your beautiful days!

3 surat:

Balqees Amanda said... [Reply]

hari kekasih ke hari nih? ngeh3,,-->langsung tak penah ambik tau..

Kaymama said... [Reply]

..yer la..yang aku tau esok maulidur rasul.he he kalau nk berkasih sayang x perlu pilih hari pun...pilih kasih ada la, ha ha

Farid said... [Reply]

Sedih juga bila kita telah dikaburkan barat mengenai budaya mereka yang tanpa batasan. Semoga kita semua sentiasa mendapat petunjuk daripada Allah senantiasa. Insya-Allah Aminn...

Terima kasih.
dari MINDA INSAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...