Wednesday, April 6

Cinta : Usop Wilcha Bergaduh Dengan Gadis Comel

Sejak dua tiga hari kebelakangan ini baca blog saja, isu-isu sama di bincangkan. Belek-belek surat khabar, berita yang sama juga di paparkan. Apa yang menariknya. Apa yang seronok sebenarnya. Pelik juga. Hairan pon ada. Bosan-bosan. Confusing!

Tiba-tiba. Wow! Kelihatan bunga-bunga ros sedang berkembang mekar. Daripada tulip menjadi sekuntum bunga yang segar. Indahnya.  Alangkah bahagia kalau dapat petik sekuntum. Untuk di jadikan simpanan.

Shrikkk! Shrikkk! Panggg! Hoi apsal hentak pintu! Huh. Aku terjaga dari tidur. Sialan kamu. Nasib baik sempat temuramah. Habis feel aku nak menghayati mimpi indah tadi. Kacau daun betul.

Cinta. Apakah pandangan kamu terhadap istilah ini? Ok. Sila jawab dalam hati sambil tersenyum sendirian. Masa aku bermimpi tadi, semasa jalan-jalan di taman bunga, kelihatan sepasang couple sedang bertekak. Aku pon mendekatkan diri untuk tahu lebih lanjut permasalahannya.

Eh! Kalau tak silap, ini Usop Wilcha kan? So sweet. Suka dapat jumpa kamu. Apa masalah ni? Tak baik tau gaduh-gaduh. Sila goyang tangan macam saya. Soley…soley. Aku  mengalunkan tangan aku dengan lemah-gemalainya. Lantas dia tersenyum.

Akhirnya tiada kata sepakat juga di capai. Aku pening lalu meninggalkan mereka. Menghayati semula bunga ros yang sedang kembang mekar tadi.

Ini antara sedutan dialog yang aku sempat temuramah.

…rewind balik

Shrikkk! Shrikkk! Panggg! Hoi apsal hentak pintu! Huh. Aku terjaga dari tidur. Sialan kamu. Nasib baik sempat temuramah.

P/s : Sila baca dari bawah ke atas dengan menukar Usop Wilcha menjadi Gadis Comel dan vice-versa. Hayati watak sebaliknya. Cerita hanya rekaan semata-mata.

10 surat:

fyy mokhtar said... [Reply]

wakakaka. mula mula ta paham. tapi bila bace betu-betul baru paham :) wkakakakaa

Anisa Hang Tuah said... [Reply]

yg pastinya usop wilcha kacax.

! Sam Posmen ! said... [Reply]

fyy mokhtar : kalau faham bagus. sebab kekadang sam tulis sendiri pon tak berapa nak faham. haha

Anisa Hang Tuah : kacak lagi sam posmen :)

misS FEeza macho ! said... [Reply]

woi woi knp aku tak faham ni T.T

ni yg aku rase nak bako motosekal posmen nihh ,tulis surat org ta fhm !! :Tampo sam

:larikk

! Sam Posmen ! said... [Reply]

misS FEeza macho ! : tak pe. tak ada paksaan untuk memahamkan.

apa ni main tampo-tampo pastu lari. huh~ tak aci. lol

Syuk Ry said... [Reply]

giler stylo bler kiter rewind.. trbalikkan ler kn..

nushin said... [Reply]

haha stylo...tp soley-soley tu apa?

α ɢα∂ιƨ ƨɛмαƨα N вιαƨα said... [Reply]

erkk..da byk kali bace pun..tak faham gak ni.huuu:(

! Sam Posmen ! said... [Reply]

Syuk Ry: erm lebih kurang macam tu la.

nushin: soley-soley tu trademark untuk si Usop Wilcha ni

α ɢα∂ιƨ ƨɛмαƨα N вιαƨα: cuba baca menggunakan imaginasi :)

Chempaka Sari said... [Reply]

laa... kreatif betul la dia ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...