Saturday, March 5

Minyak : Jimat Guna Ubat Gegat

Sebelum ini aku ada post pasal harga minyak naik. Yahoo! Kenaikan ini kebanyakkan menggembirakan rakyat. Rakyat Malaysia memang prihatin dan dapat menerima dengan hati senang gumbira dan berlapang dada. Perkara seperti inilah yang perlu kita banggakan.

Negara maju mestilah segalanya perlu mengikut keadaan semasa. Tidak perlu seperti gelombang sinusoidal yang hanya membuang masa. Kita seharusnya bergerak tangkas dan pantas secara linear.

Untuk mencapai target yang di tetapkan untuk 5 tahun akan datang semua barang perlu di naikkan barulah taraf hidup rakyat meningkat. Semua orang akan dapat mengecapinya.

Janganlah kita mengikut para Ilmuwan. Itu semua omongan kosong. Kita perlu bergerak maju ke depan seperti pemikiran Ahmad Albab. Barulah minda kita dapat berkembang.

Surat Berantai

Semenjak zaman sekolah lagi aku sering menerima surat berantai. Bila saja dapat aku akan happy seharian. Perasaan yang sukar di gambarkan dengan kata-kata. Speechless! Tergesa-gesa aku akan pergi ke kedai Pak Lan untuk membuat salinan. 'Sila buat 20 salinan dan edarkan kepada kenalan rapat...bla...bla...'  'Penjaga pintu Ka'abah telah bermimpi bertemu...bla...bla...jika mahu hidup kamu di berkati dan mendapat hidayah sila sebarkan kepada orang lain.' Selalunya aku akan buat salinan lebih dari jumlah yang di tuliskan. Terasa rugi kalau buat sikit-sikit dan melepaskan peluang keemasan ni. 

Semakin aku dewasa semakin kurang aku dapat surat berantai. Sedih rasanya. Keciwa pon ada. Akhirnya perasaan aku kembali ceria. Bila buka email penuh inbox surat yang aku nanti-nantikan selama ini. Bila buka facebook wall aku penuh dengan nota-nota yang di poskan. Tidak kurang ada yang tag gambar. Bila blogging banyak entri-entri menarik mengenai ini. Double-triple aku happy melonjak kegembiraan. Terasa bangga sangat. Apa barang buat hard copy, sekarang zaman elektronik kena la ikut perkembangan.

Buat apa menderma, buat amal kebajikan. Duit je yang banyak di keluarkan dan di habiskan. Ayuh! Baik duduk rumah sambil bersantai makan kuaci. Tekan butang sent semua orang dapat info. Kan senang. Hidup pon senang. Pahala pon banyak dapat. Tak perlu bersusah-susah. C'mon! Jangan paranoid. 

Tadi aku ada blogwalking. Pergi dekat dashboard pastu main klik-klik kat senarai bawah terjumpa satu blog ini. Info yang di tunggu oleh setiap orang. Hidup dah kaya raya mestilah kena kedekut. Baru dapat rahmat. Ilmu yang ada mesti di kongsikan. Jangan di biar berkarat dalam hard disk.

klik gambar untuk boost turbo



Meh sini nak terang bagi jelas. Ubat gegat merupakan sebatian kimia yang mengandungi unsur-unsur elektron-elektron negatif yang dapat mempertingkatkan pembakaran petrol di dalam engin. 

Jika kamu letak ubat gegat dalam tangki yang penuh dengan petrol perlulah di tutup cepat-cepat kerana ubat gegat merupakan suatu unsur yang sangat senstif dan aktif. Tenaga yang di hasilkan daripada tindakbalas kimia bersamaan dengan 1/237 tenaga daripada sumber nuklear. 

Oleh itu, kamu juga perlu bertindak aktif supaya tidak mendapat radiasi hasil pembebasan gas dari neutron proton yang terkandung dalam naftalena di dalam ubat gegat. Manusia bersifat lalai, so kalau kamu terlupa dan mengambil masa untuk menutup tangki minyak jangan risau jika terkena radiasi. 

Ini kerana kajian membuktikan ia dapat di elak jika kamu mengambil lipas-lipas atau serangga yang mampus hasil terhidu ubat gegat dengan cara di syorkan. Di mana tumbuk lumat-lumat (bukan di kisar) dan tapis jus yang di rembeskan, di minum sebelum kamu masuk tidur. 

Ini kerana apabila malam badan kurang aktiviti pergerakan dan ia akan menyebabkan jus yang di minum tadi bertukar menjadi antibiotik dengan menghasilkan sel darah putih untuk melawan radiasi. 

Selain dapat menambahkan jumlah kilometer perjalanan ia juga telah terbukti di gunakan dalam perlumbaan antarabangsa seperti Formula1 dan Rally Dakar. Cuma di Malaysia teknologi ini boleh di anggap baru.

Kesimpulannya, bukan saja eco-friendly tetapi ubat gegat dapat menjimatkan penggunaan minyak seharian kamu. Untuk makluman, syarikat-syarikat seperti Petronas, Shell dan Caltex kini semakin risau kerana ada pesaing baru dengan pengenalan teknologi baru ini. Dana dan R&D yang di keluarkan kini sudah menjadi sia-sia. 

Kita sebagai pengguna dan rakyat yang maju mesti berubah kepada ubat gegat dari beli minyak Ron97 yang murah dan sesuai untuk kegunaan membajak sawah. Banyak testimoni-testimoni memuji penggunaan ubat gegat yang efisien dan mantop! Selamat mencuba. Saya sudah, kamu bila lagi?

Ini amat penting. Sila forward kepada umat Islam yang lain untuk elakkan diri kita dari terus di aniaya. Sekian, semoga ada manfaatnya :) ek?

5 surat:

silent said... [Reply]

bermanffaat.tapi...ini fakta atau auta?

! Sam Posmen ! said... [Reply]

follow your instinct :)

antudegil said... [Reply]

sarkastik n parodi? gua like! tulisan ko pun dah berunsur2 ni. cayala! hehehe

Anonymous said... [Reply]

kenapa pakai 2 bijik je? X boleh pakai lebih? memang kena minyak full ke

Anonymous said... [Reply]

kenapalaaa still ada reader yg lampi T_T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...